REFERENCIAS

Páginas Web

  1. Arte rupestre paleolítico: la magia de un arte milenario. Arte Sureño, http://www.elestrecho.com/arte-sur/paleo.htm, visitado el 4 de octubre de 2005.
  2. ARK Institute of Learning, A Handbook for The Learning Window, publicado por New Horizons for Learning, http://www.newhorizons.org/index.html, visitado el 7 de octubre de 2005.
  3. Ayerza Ricardo, Coates Wayne, Southwest Center for Natural Products Research & Commercialization, Office of Arid Lands Studies, The University of Arizona, http://www.eatchia.com/chiasourcesp.htm, visitado el 5 de febrero de 2006.
  4. Corelis Angela, Symbolism Used by the Huichols, adaptado por (The Huichol Center for Cultural Survival), http://www.mexconnect.com/mex_/huichol/abt_ht~3.htm, visitado el 9 de octubre de 2005.
  5. Cox Jeff, The Sunflower Seed Huller and Oil Press, Organic Gardening, April 1979, Rodale Press, http://journeytoforever.org/biofuel_library/oilpress.html, visitado el 2 de enero de 2006.
  6. Broom Kate, Childrens Art, Module: Art, Design and Psychology, Theoretical and Historical Studies, http://www.users.totalise.co.uk/~kbroom/Lectures/children.htm, visitado el 20 de mayo 2006.
  7. Doménech Quesada J. L. Evolución regresiva del Homo sapiens (Resumen realizado en el año 2000).
    http://www.telecable.es/personales/jldomen1/articulos/arti-regresion.htm, visitado el 14 de octubre de 2005.
  8. Goppold P. Andreas, The Web Site of Technological Ars Memoriae, The Memosys Website, http://www.uni-ulm.de/uni/intgruppen/memosys/index.htm, vistado el 16 de octubre de 2005.
  9. Jacobs James Q., Rock Art Pages. http://www.jqjacobs.net/rock_art/index.html, visitado el 16 de octubre de 2005.
  10. Kritzon Chuck, How to Paint a Mammonth, PrimitiveWays Home Page,
    http://www.primitiveways.com/paint_a_mammoth.html, visitado el 3 de diciembre de 2005.
  11. La Cueva de Chauvet - Pont - d'Arc, http://www.culture.gouv.fr/culture/arcnat/chauvet/en, visitado el 20 de enero de 2005.
  12. Lindblad Claes G., Using Acrylics to Look Like Egg-Yolk Tempera; Using Acrylics to Paint 'al Fresco' on Paper, Scriptorium Lundensis, http://www.algonet.se/~claesg, visitado el 23 de octubre 2005.
  13. Methvin Scott, Washing Linseed Oil Clear, Here is how I clear my linseed oil,
    http://www.realcolorwheel.com/washlinseed.htm, visitado el 23 de octubre 2005.
  14. Monrad Jorunn, Entoptic Phenomena in Contemporary Art, http://www.entopticart.com, vistado el 7 de octubre de 2005.
  15. Morris Diane H., Descripción y comparasión de la linaza, Linaza - Una Recopilación sobre sus Efectos en la Salud y Nutrición, Flax Council of Canada,  http://www.flaxcouncil.ca, visitado el 7 de febrero de 2006.
  16. Muizebelt Wim, Linseed oil drying, MOLART (Molecular Aspects of Ageing in Painted Art), http://www.amolf.nl/research/biomacromolecular_mass_spectrometry/molart/6_star.html, visitado el 13 de octubre de 2005.
  17. Pettifor Eric, Altered States: The Origin of Art in Entoptic Phenomena, http://www.wynja.com/arch/entoptic.html, visitado el 12 de octubre de 2005.
  18. Pigments through of Ages - detailed pigments histories, recipes, http://webexhibits.org/pigments, visitado el 3 de octubre de 2005.
  19. Shilling E. M. R. Carson D. M., y Khanjian, H. P. Evaporation of Fatty Acids and the Formation of Ghost Images by Framed Oil Paintings, WAAC 1998, , visitado el 2 de febrero de 2006.
  20. Thurston Linda, Entoptic Imagery in People and Their Art, http://home.comcast.net/~markk2000/thurston/thesis.html, visitado el 2 de octubre de 2005.
  21. Yarborough Gail, Celebrity Portrait Art Tutorial - Bette Midler, Wetcanvas Lectures, Drawing Basics Guest Lectures, http://www.artgraphica.net/free-art-lessons/wetcanvas/celebrity-portrait-art/celebrity-portrait-art.htm, visitado el 8 de noviembre de 2005.

ARCHIVOS PDF

  1. Huichol mythology and culture. Part 2, Can the Huichols Absorb Modern Technology and Retain Their Traditions? Essays of an Information Scientist, Vol. 5, Julio 20, 1981, http://www.garfield.library.upenn.edu/essays/v5p164y1981-82.pdf. visitado el 9 de octubre de 2005.
  2. Tumosa Charles S., Weight Changes on Oxidation of Drying and Semi-Drying Oils, Smithsonian Center for Materials Research and Education,
    http://www.spnhc.org/documents/CF18/cofo_18_109_116_123.pdf, visitado el 30 de octubre de 2005.     

BIBLIOGRAFÍA

  1. Maroger Jaques, The Secret Formulas and Techniques of the Masters, editorial Hacker Art Book inc, Impreso en 1979, ISBN: 0878172459.
  2. Painted Wood: History and Conservation, The Getty Conservation Institute Publications, Editado por Valerie Dorge and F. Carey Howlett, Singapur 1994. ISBN 0-89236-501-3
  3. Nicolaus Knut, The Restoration of Paintings, Editorial Könemann, Editado por Westphal Christine. Eslovenia 1998, ISBN 3-89508-922-2.
  4. Spivey Nigel, How Art Made the World: A Journey to the Origins of Human Creativity, Basic Books, 2005, ISBN: 0465081819.
  5. van den Berg J. D. J., Analytical Chemical Studies on Traditional Linseed Oil Paints, series MOLART (Molecular Aspects of Ageing in Painted Art), AMOLF Publications, 2002, ISBN 90-801704-7-X.
  6. van der Weerd J., Microspectroscopic Analysis of Traditional Oil Paint, series MOLART (Molecular Aspects of Ageing in Painted Art), AMOLF Publications, 2002, ISBN 90-801704-8-8